از بازیگر شنای پروانه تا ستارهی تئاتر لانچر ۵ / ترکیب کنجکاوی برانگیز بازیگران در نخستین فیلم سینمایی حسین دارابی
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۲۸۷۸
فیلم سینمایی مصلحت نظام به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه جلوی دوربین رفت. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی مصلحت نظام که با نام موقت پدری پروانه ساخت گرفتهبود، نخستین فیلم بلند سینمایی به کارگردانی حسین دارابی است که پس از تکمیل عوامل و بر اساس داستانی از سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت پروتکلهای بهداشتی جلوی دوربین رفته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مهدی حسینینیا، امیر نوروزی، فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مجید نوروزی و نازنین فراهانی ازجمله بازیگران این فیلم هستند.
حسین دارابی پیش از این با کارگردانی آثار کوتاهی مانند «علمک»، «دایو»، «مادربزرگ»، «سفره» و... توانسته جوایز متعدد داخلی و خارجی از جمله را کسب کند که جایزه بهترین فیلم از جشنواره مذاهب امروز ایتالیا، جشنواره کورتی داسوگنی ایتالیا، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ۱۰۰ و جشنواره مردمی عمار و حضور در جشنوارههایی مانند کلوژ رومانی، سلولارت آلمان، نِیشنز اتریش، استونی بروک نیویورک و… از جمله حضورهای بین المللی دارابی در مقام کارگردان بوده است.
فیلم «مصلحت نظام» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است و در باشگاه فیلم سوره تولید میشود.
سایر عوامل فیلم عبارتند از؛ تهیه کننده: محمدرضا شفاه، کارگردان: حسین دارابی، نویسنده: حسین دارابی، احمد حیدریان، احسان ثقفی (بر اساس طرحی از رضا زهتابچیان)، مجری طرح و مدیر تولید: کامران حجازی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طادی، طراح گریم: شهرام خلج، صدابردار: امیر عاشق حسینی، تدوین: سیاوش کردجان، منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی، جانشین تولید: حامد آزادی، دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، برنامهریز: افشین رضایی، مدیران تدارکات: فرامرز رضایی، حسین لنجابی، جانشین تولید: پیمان حجازی، عکاس: امید صالحی، مشاور رسانهای: علی مرادخانی، تولیدشده در باشگاه فیلم سوره، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: حسین دارابی وحید رهبانی فیلم کوتاه حسین دارابی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنیترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب میشود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات میتوان آن را بزرگترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.
وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش میروم، ظرفیت تازهای در آن پیدا کرده و تشویق میشوم از زاویهای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.
این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیتهای فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازهها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه میکنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.
خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایههای درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایهها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنهاند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم
وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم میبینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی میشود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواریهای بیشتری دارد و امیدوارم علاقهمندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.
کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی