هنوز «شنای پروانه» از دیگر فیلمهای نوروز 1400 بیشتر فروش دارد / به صداوسیما و شهرداری معترض هستیم
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۴۶۹۷
مدیر سالنهای سینما موزه با اشاره به اینکه هنوز فیلم «شنای پروانه» از فیلمهای اکران شده در نوروز 1400 فروش بیشتری دارد تأکید کرد که فیلمهای مناسبی برای اکران نوروز در نظر گرفته نشده است.
آیت ملکنیا مدیر سالنهای سینما موزه در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: حال سینما اصلاً خوب نیست و هرچقدر که افراد مختلف، ارگانها، خبرگزاریها و سینماگران تلاش کردند که حال سینما بهتر شود واقعیت این است که سینما حال خوبی ندارد و ما با وضعیت بدی مواجه هستیم که سینما هر روز بیشتر رو به اضمحلال میرود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ملکنیا تصریح کرد: متأسفانه فیلمهای مخاطبپسندی برای نوروز انتخاب نشد و میبینیم که همچنان فیلم «شنای پروانه» که نوروز سال گذشته اکران شد بیش از این آثار مخاطب دارد و با وجود اینکه نسخه قاچاق این فیلم هم در دسترس عموم قرار گرفته میبینیم که بلیت بیشتری برای این فیلم خریداری میشود. من و دیگر سینمادارها به عملکرد صداوسیما و شهرداری در این مدت معترض هستیم، این دو ارگان برای کمک به سینما و رونق گرفتن آن هیچ کاری نکردند و هنوز بسیاری از مردم خبر ندارند که سینماها تعطیل نیستند و میتوانند به سینما بیایند.
او افزود: هر زمان که سینماها تعطیل میشدند صداوسیما و دیگر نهادهای اطلاعرسانی مثل خبرگزاریها این موضوع را بارها تکرار میکردند ولی برای بازگشایی آن هیچ اطلاعرسانی درستی صورت نگرفت و بسیاری از مردم هنوز از بازگشایی سینماها بی اطلاع هستند. در ایام نوروز هم یکی دیگر از دلایل فروش پایین آثار سینمایی ساعت منع تردد بود. همه میدانیم که اوج فروش سینماها ساعات پایانی روز است اما به دلیل قانون منع تردد از ساعت 21 ما بهترین سانسهای خود را از دست دادیم.
مدیر سینماهای موزه در ادامه گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که سینما نسبت به دیگر مکانهای عمومی محلی است که خطری نسبت به ابتلا به کرونا مردم را تهدید نمیکند. سینمادارها واقعاً پروتکلهای بهداشتی را با سختگیری رعایت میکنند. در سینمای ما مقابل در ورودی دستها ضدعفونی میشود، همه باید ماسک داشته باشند و با فاصله از هم بنشینند. در این شرایط اگر بخواهیم سینما را با مکانی مثل مترو مقایسه کنیم واقعاً خطری برای مردم وجود ندارد. تعطیلیهای مستمر به سینما آسیبی جدی وارد کرد و از طرفی پیوند مردم با هنر هفتم را از بین برد.
ملکنیا در پایان درباره قیمت بلیت سینماها اظهار داشت: قیمت بلیت سینماها قطعاً پایین است ولی در این شرایط افزایش قیمت هم هیچ کمکی به سینما نمیکند. سبد فرهنگی در اولویت مردم نیست و قطعاً مردم دغدغههای بیشتری دارند که سرمایهشان را برای آن هزینه میکنند. من و همه سینمادارها میدانیم که قیمت بسیار پایین است و هزینهها بسیار افزایش پیدا کرده به طوری که وسایل مورد نیاز سالن سینما نسبت به گذشته چند برابر گرانتر شده و حقوق کارکنان نیز افزایش پیدا کرده و این وضعیت نمیتواند جوابگوی نیازهای مالی سینماها باشد اما به نظر من بهتر است برای افزایش قیمت زمان مناسبتری را در نظر بگیریم. به هر حال مردم توانایی سینما رفتن ندارند و در وهله اول باید بین مردم و سینما یک آشتی ایجاد کرد و بعد به مرور به افزایش قیمت فکر کرد.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: موزه سینما اکران نوروز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حرفهای جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
اعتماد نوشت: بهنام تشکر بهتازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.
گفتوگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.
دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟
من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سریهای جدیدتری از مافیا تولید شد، نقشهای بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.
گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟
گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخشتر است.
نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟
محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار میگیرد، مخاطب همراهش است. فکر میکنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش میبرد و مراعات بازیکنها را میکرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.
از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟
من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوتهای مشخصی دارند. محدودیتهای صدا و سیما، فیلمنامههایی که تثبیت میکند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرمها راحتتر است و به این واسطه، کارگردانها، نویسندهها به تبع آن بازیگران دستشان در کار بازتر است. اینها مواردی است که همه میدانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.
به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاریاش را به نقشآفرینی در سریالهای تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلیها، نگران حال این روزهای تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور میتواند به وضعیت سابقش برگردد؟
تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عدهای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیزهایی گذاشتهاند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب میدانند که بخش زیادی از مخاطبشان را از دست دادهاند و به نظر میرسد که با این شیوهای که پیش میروند، خیلی هم برایشان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاریشان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریالهای پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریالهای خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر میکنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.
به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهرههای دهههای قبل چقدر در تلویزیون احساس میشود؟
به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریالها یا برنامهها کار میکردند، جای خالی برنامههایشان احساس میشود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیمگیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیاتشان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید میکنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژهای نمیخواهد. به هر حال آن برنامهها و سریالهای خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شدهاند.
ترجیحتان کار در فضای کمدی است یا جدی؟
در حال حاضر به فضای کمدی نمیتوانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه میدانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.